انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تسلیت مسئولان کشوری و استانی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام ماهرخسار

  • کد خبر: ۱۸۹۳۹۱
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تسلیت مسئولان کشوری و استانی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام ماهرخسار
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی و برخی مسئولان استانی در پیامی رحلت حاج سید جعفر ماهرخسار را تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و خانه مداحان پیام تسلیت صادر کردند. 

درگذشت فخرالمادحین موجب تاسف و تاثر است

آیت الله سید احمد علم الهدی در پیام تسلیت خود نوشت: خبر درگذشت فخرالمادحین ذاکر خوش صوت و مداح با اخلاص اهل بیت (ع) مرحوم حاج سیدجعفر ماهرخسار موجب تاسف و تاثر شده است.

 این خادم با اخلاص درگاه سیدالشهدا (ع) که در این دنیا عمر بابرکت خویش را در ترویج شعائر آل الله گذرانده و دل‌های بسیاری از دلدادگان این دستگاه ملکوتی را به صحن و سرای این خاندان گرانقدر پیوند داده بود حتما در آخرت نیز با ارباب خویش مانوس و محشور خواهد بود.

امام جمعه مشهد در پایان پیام خود آورده است: بنده به سهم خود این ضایعه را به بیت محترم آن مرحوم، جامعه بزرگ ذاکرین و همه علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه احدیت مسئلت دارم.

۵۰ سال مداحی در حرم مطهر رضوی

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

« بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پیرغلام و مداح مخلص آستان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ، مرحوم حاج سید جعفر ماهرخسار، موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان بیش از ۵۰ سال، لحن خوش و صوت ملکوتی خویش را در خدمت به ترویج شعائر اسلامی، مرثیه‌سرایی و ذکر فضائل اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و احیای جلسات روضه و مجالس مذهبی صرف کرد.

ضمن عرض تسلیت به جامعه مداحان و پیرغلامان، خادمان و مجاوران امام رئوف(ع) و خانواده گرامی، برای روح بلند ایشان، علودرجات و رضوان‌الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمد باقر قالیباف/ رئیس مجلس شورای اسلامی»

نوای آشنا برای زئران و مجاوران بارگاه رضوی

متن پیام تسلیت یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به شرح ذیل است:
وَ بَشَیرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إذَا أصابَتْهُمْ مُصِیبْهُ قَالُوا إنْا لِلّهِ وَ اِنْا إلَیْهِ رَاجِعُون
ضایعه درگذشت خادم بارگاه منور رضوی و مداح و مرثیه سرای اهل بیت (علیهم السلام) حجت الاسلام حاج سید جعفر ماهرخسار که عمر با برکت خویش را صرف مداحی اهل بیت (ع) و خدمت به آستان ائمه اطهار کرده بود را تسلیت عرض می‌نمایم.

این دلداده آستان حضرت رضا(علیه السلام) که نوای سوزناکش برای خادمان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آشناست عمر بابرکت خود را در مسیری صرف کرد که امروز ان شالله دستگیر او خواهد بود.
از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و خانواده محترم وی صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

صفای دل‌های زائران حرم رضوی با نوای مرحوم ماهرخسار

 در متن پیام حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است:

درگذشت پیرغلام و ستایشگر عالیقدر بارگاه حضرات معصومین علیهم السلام، خاصه حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، حجت‌الاسلام حاج سید جعفر ماهرخسار باعث اندوه محبین اهل بیت علیهم‌السلام شده است. 

ایشان عمر با برکت خویش را در ستایش آستان آل الله گذراند و زوار حرم رضوی با نوای او، دل‌های خویش را صفا می‌دادند.

مصیبت وارده را به عموم محبان خاندان عصمت و طهارت، جامعه مداحان و خانواده‌ معزز ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسألت می‌نمایم.

 دلسوخته اهل بیت(ع) بود

در متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی آمده است:

درگذشت پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، حجت‌الاسلام حاج سید جعفر ماهرخسار را تسلیت می‌گویم. آن مرحوم بیش از ۵۰ سال در حرم مطهر رضوی به مرثیه‌خوانی پرداخت و با نفس گرم خود دل‌های بسیاری را به دستگاه آل الله گره زد. 

ان‌شاءالله مهمان سفره ولی نعمتان علی موسی الرضا علیه‌السلام و اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خواهد بود. فقدان این پیرغلام را که از دلسوختگان اهل بیت بود به خانواده و دوستان تسلیت گفته و برای ایشان، علو درجات از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

خانه مداحان اهل بیت(ع) هم در پیامی درگذشت حاج سیدجعفر ماهرخسار را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: درگذشت ذاکر و پیرغلام با اخلاص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج سید جعفر ماهرخسار،‌ را به خانواده محترم ایشان و جامعه ستایشگری تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->